Ako svi sudjeluju u brendiranju grada nije teško građanima objasniti nove cijene vode

(P. FABIJAN)
(P. FABIJAN)

"Jedan od pravih smjerova za gradove, da bi postigli konkurentsku prednost i postali prepoznatljivi u svjetskoj borbi lokacija, jest postati toliko snažan i sposoban da vodstvo grada uspije privući i zadržati najbolje organizacije, profesionalce, stručnjake i investitore. Stoga izgradnja gradske marke odnosno branda, menadžment marke i analiza konkurencije dobivaju sve više na značaju. Jaki brand i odgovarajuća analiza tržišta i konkurencije kompanijama dopušta plasiranje proizvoda ili usluga po višim cijenama, postizanje viših razina profita, proširenje tržišnih udjela, zadržavanje najboljih kadrova te zadržavanje visokih cijena dionica. Isto može vrijediti i za gradove." Ovako je prije desetak godina, u uvodu svog doktorskog rada na temu Branding & konkurentnost gradova, aktualni rovinjski gradonačelnik prof. dr. sc. Marko Paliaga u nekoliko rečenica opisao koliko je brandiranje gradova važan proces u pozicioniranju u novom globalnom, svjetskom gospodarskom okruženju. Prije doktorata Paliaga je magistrirao na temi strateškog urbanog marketinga pa je tako čitav svoj višegodišnji znanstveni rad zapravo fokusirao na pitanja kako djelotvorno i brzo djelovati odnosno kako primijeniti dobro poznate marketinške i managerske koncepte iz poslovnog svijeta na djelovanje i rad gradske administracije. Iskustva koja je kroz taj znanstveni rad stekao imao je prilike koristiti kao jedan od najbližih suradnika dosadašnjeg gradonačelnika Giovannija Sponze, kao pročelnik za komunalni sustav te donedavno i direktor Komunalnog servisa. Od posljednjih lokalnih izbora u procesu brandiranja u kojem je Rovinj odmakao daleko ispred ostalih hrvatskih gradova, sudjeluje kao prvi čovjek grada. Sam kaže da je i dosad u suradnji sa svojim prethodnikom imao prilike raditi na implementaciji nekih od ideja na kojima se temelji njegov znanstveni rad. No, riječ je o doista rijetkom slučaju, barem u hrvatskim razmjerima, da je na čelo jednog grada izabran stručnjak koji se upravo posvetio brandiranju gradova i urbanom marketingu.

- Vjerujem da će mi moje znanje pomoći i na poziciji na kojoj se sad nalazim i to najviše na način da se razumijem sa glavnim sektorima, da mogu kvalitetno odgovoriti na zahtjeve što treba ili što ne treba napraviti i da shvaćam što nam je obaveza da napravimo da bismo taj naš rovinjski brand dalje razvijali i promovirali, kaže Paliaga. (Milan PAVLOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter