Adris Grupa lani prihodovala 5,48 milijardi kuna


U protekloj godini Adris grupa ostvarila je ukupni prihod u iznosu od 5,48 milijardi kuna, a poslovni prihod iznosio je 4,89 milijardi kuna. Za usporedbu, u 2013. godini Grupa je ostvarila ukupni prihod od 3,16 milijardi kuna.

Prihod od prodaje robe i usluga u 2014. godini iznosio je 4,46 milijardi kuna. Na domaćem tržištu ostvareno je 2,75 milijardi, a na inozemnim 1,71 milijarda kuna. Podaci su to iz izvješća o poslovanju Adris grupe za 2014. godinu u kojem je istaknuto da u svom proizvodno-turističkom segmentu grupacija ostvaruje 53 posto prihoda od prodaje roba i usluga na inozemnim tržištima, od čega približno 60 posto na zahtjevnom EU tržištu.

U izviješću je istaknuto da je u posljednjih šest godina, unatoč krizi, Adris ostvario prosječnu godišnju stopu rasta izvoza od gotovo sedam posto, dok je dobit prije oporezivanja iznosila 402 milijuna kuna, a neto dobit 351 milijun kuna. U Adrisu ističu kako je cigaretni dio poslovanja na ključnim tržištima suočen s mnogobrojnim negativnim trendovima, ponajprije sa stalnim rastom trošarina.

Primjerice, u razdoblju od 2008. do 2014. godine, trošarinsko opterećenje na Ronhillu u Hrvatskoj je poraslo 89 posto, u Srbiji 133 posto, a u BiH čak 203 posto. Posljedično rastu trošarina, proizvođači su prisiljeni povećavati maloprodajne cijene.

U Adrisu između ostalog napominju da je ukupna prodaja TDR-a u 2014. godini iznosila 8,7 milijardi cigareta, pri čemu je 67 posto ostvareno u izvozu. Također ističu da je Istragrafika i dalje vodeći hrvatski proizvođač komercijalne kartonske ambalaže te je lani ostvaren prihod od prodaje u iznosu od 111 milijuna kuna.

Turistički dio poslovanja Adris grupe, uz ostalo, obilježila je kupnja hotela Hilton Imperial u Dubrovniku. Ova akvizicija nastavak je strategije rasta i razvoja u najvišem segmentu hotelske ponude i predstavlja iskorak iz Rovinja u prestižnu hrvatsku turističku destinaciju, ističu u Adrisu. Naglašavaju da je Maistra i u 2014. godini nastavila s investicijama u obnovu i povećanje kvalitete postojećih proizvoda. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)

VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU
 


Podijeli: Facebook Twiter