ACI oduzeo parkirna mjesta Pula parkingu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Iznenaden sam i uvrijeden", komentar je direktora gradskog poduzeca Pula parking Branislava Bojanica na ACI-jev desant na parkirna mjesta na rivi. Naime, ta je tvrtka, u vecinskom državnom vlasništvu, u cetvrtak postavila stupice na 13 parkirnih mjesta koja su bila u režimu naplate Pula parkinga.

U nekoliko smo navrata vec pisali o problemu parkinga na rivi koji je, prema svemu sudeci, Pula parking od 2005., kada je Grad to dozvolio odlukom o definiranju parkirnih mjesta, ilegalno naplacivao. No, to izgleda nikada ni ne bi došlo u pitanje da 2007. država nije produžila koncesiju ACI-jevoj marini u Puli te joj u koncesijskom ugovoru dodijelila i šest metara obalnog zida na upravljanje.

Time je država jasno dala svoje tumacenje da granica pomorskog dobra na rivi seže u parkirališna mjesta kojima upravlja Pula parking - uz odobrenje Grada. Naravno, da bi Pula parking uopce mogao naplacivati parkiranje na pomorskom dobru, trebao je imati koncesiju, dok Grad nije smio u odluku o definiranju parkirnih mjesta uvrstiti i rivu.

Zbog svog poslovnog interesa ACI je u studenom 2008. podignuo tužbu protiv Pula parkinga na Trgovackom sudu u Pazinu. Zasad tek neslužbeno doznajemo da je tu tužbu i dobio te na osnovi nje i postavio stupice na parkirnim mjestima.

Doduše, Bojanic tvrdi da, koliko on zna, nikada nije bilo nikakvog sudskog spora izmedu Pula parkinga i ACI-ja, no u tome ga demantira resorni procelnik Damir Prhat, koji nam je pocetkom prošle godine izjavio da Grad pokušava mirnim putem riješiti spor s ACI-jem. Problem koji Bojanica, medutim, muci jest to što Pula parking i dalje posjeduje odluku Grada prema kojoj ta firma treba naplacivati parking na rivi.

"Ako nam Grad kaže da naplacujemo, mi cemo naplacivati. Još uvijek nemamo odluku Grada kojom se poništava ona iz 2005. prema kojoj Pula parking naplacuje parkiranja na rivi", kaže Bojanic.

Do procelnika Prhata nismo u petak uspjeli doci, ali je prošle godine kad smo pisali o toj problematici izjavio da ne iskljucuje mogucnost da se, ako spor s ACI-jem pokaže da Grad nije smio raspolagati zemljištem koje je u naravi pomorsko dobro, poništi sporna odluka o naplati parkinga na rivi.

Ono što ce Grad teško moci objasniti svojim gradanima, ako se doista bude povukla gradska odluka iz 2005., jest zašto su tvrtki Pula parking dopuštali sve ove godine da naplacuje parkiranje i, što je još gore, da kažnjava one koji ga nisu placali na mjestu na kojem to i nisu bili dužni ciniti. (B. ŽIŽOVIC)

Miletic: Nismo se tako dogovorili s Upravom ACI-ja
Gradonacelnik Boris Miletic nam je u telefonskom razgovoru rekao da nije bilo sudskog spora, vec su taj problem pokušavali riješiti razgovorom s Upravom ACI-ja.

"Željeli smo ih obavijestiti o projektima koje planiramo na rivi vezano uz izgradnju kanalizacije ciji je nedostatak veliki problem ACI-ju, dok ce cjelokupnim uredenjem rive akvatorij dobiti na vrijednosti. S druge strane, upoznat sam s traženjem i dobivanjem dijela parkirališnih mjesta za marinu, ali je rijec o dvije trecine sada oznacenih parking mjesta, dok trecina ne ulazi u koncesiju.

Poznato mi je i to da su oni dobili koncesiju malo prije donošenja GUP-a u kojem, valja reci, marina uopce ne postoji. Stoga je dogovoreno da do kraja ove turisticke sezone oni nece dirati ta mjesta pod naplatom, pa ovakvo jednostrano postupanje na štetu Grada nije u redu.

Nama je u interesu da se tamo odvija gospodarska aktivnost, ali baš ako hocemo možemo se i mi inatiti s obzirom na to da u GUP-u marina ne postoji. Cak i unatoc cinjenici da je koncesija dana do 2030. godine! Medutim, inat nikome ne ide na ruku", zakljucio je Miletic potvrdivši tek da je za ponedjeljak dogovoren novi susret s Upravom ACI-ja zbog novih dogovora. (S. Z. T.)


Podijeli: Facebook Twiter