ABS obavezan i za motocikle

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Bosch proizvodi najmanji ABS sustav na svijetu za motocikle opremljene hidraulicnim kocnicama. Uvodenjem obveznog ABS sustava u motociklima, Komisija EU se nada da ce motociklistima biti sigurnije voziti.

Ovaj zahtjev dio je nedavno predstavljenog nacrta regulacijskog okvira za motocikle, a trebao bi se primijeniti na motocikle sa zapreminom motora vecom od 125 ccm.

Prijedlog trenutacno prolazi kroz zakonodavnu proceduru EU te ce vjerojatno biti usvojen sljedece godine. Propis treba stupiti na snagu od 2017. Bosch je na temelju nove generacije sustava kontrole kocenja po prvi put razvio neovisnu seriju za motocikle.

"Sustavi ABS 9 za motocikle najmanji su na svijetu, tvrdi predsjednik Boschovog Odjela za upravljanje sustavima podvozja dr. Werner Struth. "Na ovaj nacin mi ohrabrujemo proizvodace da ugrade ovaj spasonosni sigurnosni sustav u sve motocikle opremljene hidraulicnim kocnicama".

Bosch je zapoceo s proizvodnjom novog ABS sustava za motocikle krajem 2009. godine. Broj motociklista koji su sudjelovali u smrtnim nesrecama na podrucju Europske unije u 2008. došao je do 5520 - 14 posto svih smrtnih slucajeva na cestama.

U Njemackoj je taj broj za isto razdoblje iznosio 656. Europski su se brojcani podaci jedva mijenjali od 1997., no broj smrtnih nesreca s vozacima automobila znacajno je opao tijekom istog razdoblja - za 49 posto, kako je pokazala analiza 17 europskih zemalja.



Prema Europskom vijecu za sigurnost u prometu (ETSC) u Europi rizik od sudjelovanja u smrtnoj nesreci je 18 puta veci za motocikliste nego za vozace automobila, pod pretpostavkom da je prijedena ista udaljenost. Iako je prvi ABS sustav kocenja ugraden u motocikl još 1988., samo je 16 posto svih novoproizvedenih motocikala u Europi opremljeno ovim sigurnosnim sustavom - drugim rijecima, samo svaki šesti motocikl.

Suprotno tomu, proizvodaci automobila su se 2004. obvezali da ce ABS biti standardna oprema u putnickim automobilima, a sustav od tada nudi vecu sigurnost vozacima.

Svi su dobavljaci prije koristili ABS tehnologiju u putnickim automobilima kao temelj za svoje ABS sustave u motociklima. Strucnjaci u Boschevom inženjerskom centru u Japanu sada su po prvi put osmislili seriju posebno za motocikle.

Uz uvelike smanjeni volumen i težinu od samo 0,7 kilograma, baza osnovnog sustava ABS 9 dvostruko je manja i lakša od svog prethodnika, što ga cini daleko najkompaktnijim sustavom na tržištu. Njegova izvedba takoder je i ekonomicna, što je važno ako ce imati široku primjenu u svim motociklima sa sustavima hidraulicnih kocnica.

Najvece automobilsko udruženje u Njemackoj ADAC priznalo je ovaj novi sustav dodijelivši mu svoju nagradu Gelber Engel (žuti andeo) u kategoriji »inovacije i okoliš«. Bosch je proizveo svoj prvi ABS sustav za motocikle još 1994.

Strucnjaci vide ABS sustav kocenja kao veliki poticaj sigurnosti. Primjerice analizom koristi provedenom za Europsku komisiju izracunato je da ce predloženi propis dovesti do smanjenja broja smrtnih nesreca kod motociklista za više od 5.000 u desetogodišnjem razdoblju.

Studija poduzeca nadležnog za švedske autoceste Vägverket iz listopada 2009. pokazala je da bi se 38 posto svih motociklistickih nesreca koje završe lakšom ozljedom i 48 posto svih teških nesreca moglo sprijeciti uz pomoc ABS-a.

Ovaj sustav aktivne sigurnosti dopušta motociklistima da sigurno koce u kriticnim situacijama bez blokiranja kotaca te stoga i bez straha od neizbježnog pada. Duljina kocionog puta takoder je znatno smanjena.


Podijeli: Facebook Twiter