A3 sportback - olimpijac po mjeri obitelji


Ekstreman broj jednako toliko oštrih serpentina nanizao se na uskoj cesti što s nekih 300-tinjak metara nadmorske visine iznad Monte Carla kreće prema Col de Brausu, planinskom prijevoju unutar Alpes Maritimesa.

Točka na kojoj se konačno zaustavlja na momente skoro konfuzno i po želudac mučno uspinjanje pokazuje 1.002 metra nad morem. Uspon nevjerojatno strm, uostalom i ne treba čuditi - zona je to gdje se vozi i znameniti rally Monte Carlo.

Okruženje kao stvoreno za prvi prezentacijski test nove, treće generacije audija A3 u sportback izdanju koji je protekao temperamentno, na granici proklizavanja.

No, strelovito, beskompromisno, iako smo u tom dijelu testiranja u 1,4-litrenom TFSI benzincu snage 140 konja željeli isprobati i ekološku podobnost, model je, naime, imao opciju isključivanja rada dva cilindra kada automobilu, primjerice na nizbrdicama, snaga nije potrebna.

Audi je tako i u svom obiteljskom izdanju pokazao da sve što nosi olimpijske krugove neminovno ima i - sportsku dušu te stoga zaslužuje i nemali respekt.

Kada tom dijelu priče dodamo da smo u relaciji od Nice do Monte Carla iskušavali najsnažniju verziju Sportbacka, onu sa 184 KS-a u dizelskom paketu, sve smo zapravo rekli: A3 sportback je obiteljski automobil koji se zahvaljujući golemom rasponu motora i njihove snage može rasprostrti od štedljivog taktičara do razuzdanog sportaša.

A3 sportback je dug 4,31 metar, širok 1,78 te visok 1,43 metra, što znači da je za 3,5 centimetara duži od svog ishodišnog A3 modela. Veća se razlika iskazuje u zoni međuosovinskog razmaka. A3 Sportback je u tom segmentu dug 2,64 metra što je za 58 milimetara više no kod A3 što pak rezultira znatno većim prostorom u unutrašnjosti, posebno na stražnjim sjedalima dok je prtljažnik sasvim korektan - od 380 do 1.220 litara.

Vizualno pak sportback ima nešto odignutiji "C" krovni nosač, a na samom bočnom kraju umetnut je još jedan manji prozor što automobilu daje umjereniju, ozbiljniju pa čak i karavanskiju notu. Sve ostalo, od markantnih prednjih svjetala s "obrvama" od LED dioda kao i naglašena stražnja svjetla, jednako je kao i kod standardnog A3.

Automobil u prodaju dolazi u siječnju 2013. godine. Cijena u Njemačkoj je 22,5 tisuća eura, naravno ishodišnom modelu. Na nekim je drugi tržištima cijenom od 25 tisuća eura, što bi trebalo biti bliže onom što će se tražiti kod nas.

Bilo kako bilo, najjednostavnije je da verzijama standardnog A3 dodajete po 10 tisuća kuna i odgovor o cijeni bi mogao biti - točan.

U svakom  slučaju - treća generacija nastavlja sigurnim putem prethodna dva jako dobro prihvaćena izdanja. (Edi PRODAN)

 


Podijeli: Facebook Twiter