Trajno zatvaranje benzinske postaje u Rapcu u suprotnosti je s nastojanjima da se kroz turizam osigura razvoj Labinštine, pišu clanovi Mjesnog odbora tog naselja u apelu gradskim, županijskim i državnim vlastima, od kojih traže da vlasnike Ine uvjere u neophodnost rada crpke.
Potvrda Industrije nafte da ce krajem ovog mjeseca zbog slabije prodaje goriva staviti kljuc u bravu jedine rabacke pumpe ogorcila je mještane, ponajprije jer u takvoj odluci tvrtke vide korak natrag glede ponude turistima od kojih mnogi žive.
- Rabac treba crpku za snabdijevanje plovila pa zatvaranje ove Inine svakako treba odgoditi do izgradnje lucke benzinske stanice za jahte i brodice, planirane na kraju novog mola na rivi, navodi se u apelu MO-a. Potpisuje ga njegov predsjednik Aldo Batelic koji ce dopis, najavljuje, ovih dana predati gradonacelniku Tuliju Demetliki i predsjedniku vijeca Valteru Poropatu.
Prije ga je dostavio našoj redakciji jer racuna da bismo traženje gradana mogli pronijeti i do županijskih vijecnika, saborskih zastupnika iz Istre te clanova Vlade.
"Država bi, s obzirom na to da u Ini ima nešto manje od 50 posto vlasništva, morala voditi racuna o ukupnoj isplativosti benzinske postaje u okviru društvene korisnosti", tumace u MO-u.
- Buduci da se u Rapcu godišnje ostvari oko 1,2 milijuna nocenja, uz dnevni boravak desetak tisuca stranih gostiju, crpka u turistickoj sezoni sigurno ostvaruje dobit. Kod razmatranja interesa vlasnika postaje valja voditi racuna o razdobljima njene isplativosti te ovisno o tome utvrditi rad crpke, zakljucuju, ocito sugerirajuci da bi stanica mogla raditi barem ljeti.
- To što ostajemo bez goriva u Rapcu i nije toliki problem za mještane, ali je šamar turizmu - u pitanju je, naime, dolazak gostiju s plovilima. Zatvaranje benzinske postaje pljuska je i našoj Plavoj zastavi jer ta oznaka ne simbolizira samo cisto more i plaže, nego širu uslugu, veli Batelic.
Njegovi sumještani vec su porucili u novinarski diktafon da je iluzorno ocekivati kako ce turisti iz Rapca svakodnevno ploviti do Cresa, tankati na tamošnju crpku, ili pak s kanistrima odlaziti po gorivo u pet kilometara udaljeni Labin.
Iz Ine su nam, podsjetimo, objasnili da projekt revitalizacije i modernizacije njihove maloprodajne mreže podrazumijeva i prestanak s radom manjeg broja nerentabilnih crpki, a medu njima i jedine u labinskom turistickom adutu.
Gradonacelnik Demetlika, pak, najavio je da ce s Inom pokušati ispitati mogucnost davanja postaje u najam privatniku, po modelu kakav je vec živio u Rapcu. Pitanje je, medutim, koliko je ta opcija izgledna jer bi ona prakticki znacila konkurenciju Ininoj postaji u Labinu. (Igor RADIC)