80-ih se u Puli sviralo u svakoj garaži

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Novi val bilo je vrijeme kada je Pula išla ruku pod ruku sa Zapadom", rekao je u petak na okruglom stolu "Pula i novi val" moderator Zlatko Gotovac. O Puli kakva je bila prije 30-ak godina u studentskom centru Indeks raspravljali su Pino Ivancic, Maurizio Di Capua, Zoran ?ordevic, Damir Buric i Krunoslav Jakšic, akteri pulske novovalne scene.

"Godina 1977. bila je šokantna zbog pojave necega… Šokirani smo bili energijom punka. Nismo znali u što se upuštamo", ispricao je Di Capua, basist Problema, kultne pulske punk grupe koja je postojala do 1980., a koji danas radi kao dizajner u Glasu Istre te se i dalje bavi glazbom.

Nekadašnji organizator koncerata i novinar u Poletu i Iboru, a današnji direktor Radija Giardini, nije dao da se rasprava pretvori u lamentiranje o boljoj prošlosti.

"Price o pulskom rock 'n' rollu su za malu djecu. On '77. nije postojao, neki su svirali komercijalu, jedino su Tingl Tangl '76. objavili singl", rekao je Buric.

Ivancic
, konceptualni umjetnik koji je suradivao s mnogim bendovima i pisao za razne fanzine, podsjetio je da je vladala drukcija atmosfera jer su si svi medusobno pomagali, uvažavali se i komunicirali.

Spomenuo je i prostore u bivšim mjesnim zajednicama gdje su se održavali koncerti, koji se ne koriste vec 20 godina. Sviralo se na Verudi, Stoji, iza Arene, po cijeloj Puli, u svakoj garaži. Jedino od medija nije bilo nikakve koristi, rekao je Buric. Postojalo je pulsko izdanje Poleta, ali u njemu se nije puno pisalo o glazbi, a osim toga o pulskoj su sceni više pisali novinari iz drugih gradova, poput Gorana Lisice Foxa.

Problemi su imali pjesmu "Sranje" ciji je naziv u Glasu Istre u izvještaju s koncerta prekršten u "Oranje". Ivancic smatra da se ipak nije radilo o nekim teškim cenzurama. Istina, svi su se tekstovi prije koncerta morali odnijeti ljudima iz Saveza socijalisticke omladine koji su ih odobravali, ali i to se znalo zaobici promijenivši tekst na samom koncertu. Inace, koncerti bi završavali najkasnije u 22.30.

Prisjetili su i koncerata: 10. listopada 1978. u Uljaniku su nastupili Parafi, s Problemima kao predgrupom. "Kada smo došli u Uljanik, nismo znali što nas ceka, hocemo li dobiti batine. U Puli se tada slušao hard rock. Na koncu je bilo jako dobro", sjeca se Di Capua. "U citavoj Jugi Uljanik je imao poseban imidž", rekao je Ivancic, a Buric se, ne skrivajuci sarkazam, nadovezao da "ako si svirao u Uljaniku, nisi smio biti iz Pule", aludiravši na staru pricu da su pulske grupe rijetko dobro prolazile baš u Puli.

Bilo je teško snimati demo, zato je tu bio Miro Milovanovic, covjek koji je osamdesetih snimio demo trake gotovo svih pulskih bendova.

Jakšic
je bio clan druge postave Golih jaja. "Bio sam druga generacija pulskih punkera, za mene su Problemi bili legende, idoli", rekao je. Kaže da je punk tada bio tabu tema u školi. Znalo se dogoditi da pedagog pozove majku djeteta i da razgovor tece ovako: "Gospodo, vaš sin je punker!" - "Da, i u cemu je problem?".

?ordevic
je poceo kao punker, profilirao se kao hard rocker poznat po svom žestokom bubnjarskom stilu zbog kojeg ga svi danas znaju kao ?oleta Macolu. Kad je svirao sa svojom prvom grupom zbog jedne psovke reagirala je i policija.

Pula je osamdesetih imala jako puno bendova u odnosu na broj stanovnika, a svirali su i heavy metal, hard core, speed, thrash i ostale pravce, ali gotovo nitko nije uspio. Zašto, upitao se Gotovac.

"Nitko nije napravio plocu. To je problem", kratak i jasan bio je Buric. Centar zbivanja je bio i ostao na drugom mjestu, u Zagrebu, podsjetio je Di Capua, a Ivancic je dodao i da su ljudi odlazili na tada obavezno odsluženje vojnog roka.


Podijeli: Facebook Twiter