19. PUF: I Tirolce ubijaju, zar ne?

Iz predstave Folk's, Will You Still Love Me Tomorrow (A. KANCELAR)
Iz predstave Folk's, Will You Still Love Me Tomorrow (A. KANCELAR)

Međunarodni kazališni festival, PUF koji se ove godine održava po 19. put, počeo je u ponedjeljak u podne s prvim dijelom tradicionalne predstave otvaranja Anno Domini "Water War" u švedsko-hrvatskoj koprodukciji na pulskoj Portarati. Drugi dio, "The Secret Project", igrao je u večernjim satima u Muzeju suvremene umjetnosti Istre i ispričao priču o tajnama zemlje i ljudskog tijela.

Potka tog "Tajnog projekta" inspiraciju crpi iz teksta Yoko Ono "Listen to the Earth moving…": "Mi, ljudska bića, svi smo dio tajne ovog svijeta i života. Postoje tajne u prošlosti, u sadašnjosti i u budućnosti. Što možemo naučiti ako zbilja slušamo te tajne? Možemo li zaista postati bolji ljudi? Slušanje je vrlo težak zadatak, ali je potrebno da bismo mogli tražiti znanje o 'drugom'. Da bismo mogli voljeti 'drugog', moramo najprije slušati."

Tišina je ključna točka u procesu slušanja pa je tijekom performansa u MSUI-ju bilo zabranjeno fotografiranje kako se ne bi omeo rad performera. SU-EN, koja potpisuje koreografsku strukturu performansa, na početku je sjedila u kamenom krugu i glasno disala, dok je na drugom kraju dvorane, također u kamenom krugu ležao Pino Ivančić. Između njih prostiralo se "more" ušiju i veliko bijelo platno koje je Eva Bjorkman rukama, nogama, kosom i cijelim tijelom ispunila crvenom bojom. Oko njih mlade "duše" (članice pulskog plesnog kluba "Infinity") proizvodile su buku trljajući kamenje i bacajući ga na pod da bi se potom privukle prema zidovima, a kasnije i prema Ivančiću, i proizvodile duboke zvukove. SU-EN i Ivančić su istovremeno ustali, kriknuli i počeli od kamenja koje ih okružuje graditi strukturu…

Predstava "Folk's, Will You Still Love Me Tomorrow", čiju kreaciju i dramaturgiju potpisuje lanjski dobitnik festivalske nagrade Vjetar i koja dolazi iz talijanskog Teatro stabile delle Marche, u svojoj srži kombinira tipični bavarski i tirolski ples "Schuhplatter" i poetiku modernog plesa. Jedan od plesača je nakon podužeg plesnog uvoda publici Male scene INK-a objasnio pravila igre: "Plesat ćemo dokle god netko ostane u publici i do zadnjeg plesača. Oni od nas koji izađu s predstave neće više moći ući."

Kombinacija tradicije i suvremenosti, kontrast brzih koraka i nježnog patosa modernog plesa, igra izdržljivosti i igra žanrova, publika kao taoci i plesači kao krvnici i obratno, suvremeni elektronski šumovi i fantomski glas Billie Holiday - sve su to elementi koji se u predstavi isprepliću i u začudnom kontrastu nadopunjuju. Scirronijeva ideja koja se u početku čini kao najobičnija dosjetka dobiva na dubini tek nakon izvjesnog vremena. Izdržljivost publike ključna je u jednakoj razini u kojoj je ključna izdržljivost plesača. Zajedničkim snagama prkose vremenu i gravitaciji i na silu ostaju u sadašnjosti i u pokretu - sve dok i zadnji ne padne… (Boris VINCEK; A. KANCELAR)


Podijeli: Facebook Twiter