Prije točno 15 godina predstavljen je toyota prius uz slogan "U pravom trenutku za 21. stoljeće". Desetljeće i pol kasnije, najpopularniji hibridni automobil u svijetu nije samo "ispred svog vremena", kao što njegov latinski naziv sugerira, već je s gotovo tri milijuna prodanih primjeraka, istinski globalni tržišni uspjeh.
Suočavanje s ekološkim izazovima, klimatskim promjenama, lošom kvalitetom zraka te neizvjesnost ponude i potražnje energenata, doveli su do ideje o alternativnom pogonu za pokretanje automobila.
Toyotin Projekt G21 počeo je 1994. godine. Tvrtka je imala cilj stvoriti zeleni i ekološki automobil za 21. stoljeće, besprijekoran u utjecaju na okoliš te vjerodostojan u pružanju performansi, praktičnosti i užitka u vožnji. S predstavljanjem prve generacije Priusa počela je moderna revolucija automobilske elektrifikacije.
U to vrijeme, 1997. godine, Priusov je debi podigao puno obrva i izazvao brojne skeptične komentare. No, Toyotini inženjeri i vođe nikada nisu sumnjali niti odustali, vjerujući da će se njihova vizija ostvariti. Danas je aktualna treća generacija koja je postala svjetski bestseler.
U svijetu je od 1997. Toyota prodala gotovo tri milijuna Priusa, a sveukupno pet milijuna hibridnih vozila. Popularnost i prodaja hibrida iz dana u dan rastu, a Toyota nastavlja s realizacijom vizije da do 2015. godine ponudi 21 hibridni model na svim tržištima svijeta. Ove će godine prodaja Toyota i Lexus hibrida u svijetu premašiti 1,2 milijuna. I svako od tih vozila ima nešto zajedničko s izvornim priusom – pravi hibridni pogon.
Prius je i u Europi omiljen model zbog dugotrajnog korištenja, kvalitete i pouzdanosti čemu svjedoče njegovi vlasnici, ali što ponovno potvrđuje "2013 TÜV Report" kazujući kako Prius ima najnižu stopu kvarova među vozilima starosti 4-5 godina. TÜV izvješće potvrđuje stvarnu pouzdanost i ukupnu visoku kvalitetu Toyotine hibridne tehnologije.
Toyotina ponuda hibridnih vozila danas je zaista raznolika te je hibridni pogon dostupan u vozilima svih veličina, od B segmenta - yaris hibrid i C segmenta s novim auris hibridom, preko priusa I prius+, pa sve do luksuznog hibridnog pogona u Lexusu. Ova paleta vozila omogućila je Toyoti drugu najnižu flotnu emisiju CO2 među svim autoproizvođačima, čime je već danas ostvaren cilj za 2015. Godinu, čak četiri godine ranije od planiranoga.
Osim izvrsne potrošnje goriva i niske emisije CO2, benzinski hibridi su također bolje rješenje u odnosu na svaki dizel ili dizel-hibrid zahvaljujući doprinosu kvaliteti zraka. Oni gotovo da uopće ne emitiraju NOx i čestice, koji su uzrok brojnih respiratornih smetnji i oboljenja ljudi u urbanim područjima. (K. T.)