Bučni i furiozni povratak Mad Maxa

(AFP)
(AFP)

Iako je prikazan izvan konkurencije, najnoviji dio franšize o Mad Maxu s podnaslovom "Fury Road" (Divlja cesta) imao je novinarsku projekciju u Grand Theatreu Lumiere u ranojutarnjem terminu koji je inače rezerviran za natjecateljski program, pa su akreditirani canneski novinari opet imali tu čast da ga vide dan prije no što je krenuo u osvajanje europskih multipleksa. Režiju nanovo potpisuje neuništivi George Miller koji stoji iza prethodna tri nastavka.

Da li se isplatilo čekati čak 30 godina na novi nastavak? Mel Gibson je u međuvremenu ostario i sada ga zamjenjuje puno mlađi "usamljeni vuk" Tom Hardy kako to dolikuje, jer bi u protivnom sve to ispalo poput nekakve pustinjske reciklaže "Plaćenika", što definitivno nije bila Millerova namjera. Kao što se i u "Divljoj cesti" sada već 70-godišnji Miller očito dobro zabavljao razbijajući aute u namibijskoj pustinji koja "glumi" Australiju.

Iako je ovaj komad bliži mokrom snu nekog 14-godišnjaka, koji zamišlja kako će jednog dana postati šampion motokrosa, ne odvajajući se od starih izdanja stripova o Conanu (kritičar "Guadriana" opisao ga je kao "punk western", iako njegova estetika igra na bučni "Slipknot" video). A možda u njemu talasa i prikrivena postfeministička duša. Uz neizbježni S/M imaginarij, kad Mad Max biva poput postapokaliptičnog Posejdona privezan lancima kao ultimativni izvor goriva.

Prema Milleru, njegovi opaki albino warriori trebaju našu krv. Hardy i njegova furiozna partnerica Furiosa (Charlize Theron) baš i ne pričaju previše dok jezde pustinjom, jer je Milleru više stalo do akcije nego govorancije, kao što je svjestan da preživljavanje ostaje glavna Maxova motivacija, stavivši mu na lice masku koja bi zadivila i Hanibala Lectera. Žene u filmu svedene su na supermodele, iako će se situacija u tom rodnom diskursu ponešto izmijeniti kad na scenu stupe bakice bajkerice.

Na sreću, Miller nije napumpao film CGI steroidima već više preferira "staromodnu" akciju da bi nas natjerao da pomislimo da je ono što gledamo stvarna auto-moto karma. Možda je s umirovljenjem Mela Gibsona ipak trebalo Mad Maxu reći zbogom i njegovi kultisti bi mirno spavali. Ali Hollywoodu treba svježa mlada krv. Treslo se i grmjelo u canneskom Lumiereu. Savjet? Uzeti čepiće za uši. (Dragan RUBEŠA)



 


Podijeli: Facebook Twiter